Friday 23 September 2011

Podcast 1 talking about INTERNET ADDICTION

hong:喂

Ding:什么?

Hong:你这样快回家就打dota啊?

Ding:是啦这样好玩你不玩咩?来啦,一起玩

Hong:你这个computer game玩了几久哦?

Ding:很久了咯

Hong:你从几岁开始玩?

Ding: 呵呵..讲你都不相信啊?六年级就开始玩了咯….

Hong: 玩到现在21岁还不够啊?

Ding: 喂,你不要跟我讲话了

Hong: ….

Ding: haiz…你看,死了….来啦,一起玩

Hong: 死了,你叫我工跟你一起玩啊?

Ding: 来啦我们重新来啦来啦,你不爽我啊?来一打一啦….

Hong: 来啦,谁怕谁?

Ding: 来咯

Hong: 但是我明天有考试咧….

Ding: 你明天考试?哎呀,考试小事啦dota先啦….

Hong: 不要啦

Ding: 打罢了啦

Hong: 我不要

Ding: 打啦明天考试小事情来的….我们晚上才….你做么这样笨的?看下就动了咯,那些notes…

Hong: ,那些notes你看下就懂啊?

Ding: 这样容易……你不要跟我说你没记性,一下子而已嘛

Hong: 你现在是看不起我啦?

Ding: 是啊来啦打dota

Hong: 你好料你….你跟我记住….来,现在来你什么ID?

Ding:fatding ID,来啦

Hong: fatding啊?okay,你等我

Ding: 好好….

Hong: okay….

Ding:oo….我要杀你了,我要杀你了….

Hong: 你杀得到我,才怪….

Ding: 你别跑啦这样笨的你

Hong: 这样笨你又追不到我??

Ding: 来啊,来啊来啦….

Justin: 大红,大钉,你们又在玩电脑啊?

Hong,ding:不要吵啦….在打着

Justin: 大红,你明天不是考试吗?

Hong: 他看不起我,我不甘愿….

Ding:是啊,我就是要挑战他,这样笨

Hong: 你再讲多一次… okay,你就死了…okay,你就死了….

Ding: 死了?死了?来啦,追我啦

Justin: 大红是你弟弟啊?你不要教坏他..

Ding:哪里有?eh??你杀死我了

Justin:快点关电脑

Ding: 吵啦,哥哥你

Justin:每天玩电脑….

Hong:闪一边去拉

Ding: 你别担心,我玩电脑会专心在考试的….

Hong: 我又要杀你了….

Justin:你不要忘记你前天考试考得都不及格

Ding: haiz..那时小事….之前的事不要讲….

Hong: 谁没有过去啊?

Justin:你们每天这样对着电脑,很好吗?

Hong:哎呀,我不管啦玩就是了….

Justin:你知道哥哥有位朋友,就是这样瞎了眼吗?

Hong: 哎呀,顶多也是眼干症啊

Justin:我刚刚就是从医院看他回来

Hong: yes..我又杀死你了

Justin:你再玩我就不理你们了….

Hong,ding: 不理就不理啊

第二天

Hong:eh,你考试考得怎么样?

Ding: 我的考试只拿十分

Hong: 还敢讲那么大声啊?哥哥回来了

Justin:大红,大钉,你们考试怎样了?

Hong,ding: errrrr…….哥哥,对不起早知我听你的,这次的考试分我拿得很差是咯,对不起哥哥哥哥,以后我们不敢了…..

Translation:

Hong : Hey…!

Ding : Yea, What’s up? Continue playing your DotA immediately after school?

Hong : Continue playing your DotA immediately after school?

Ding : For the greatest game, I am willing to sacrifice my time into it ! Wanna join me ?

Hong : Are you sure ? you’ve been playing this game since long time ago !

Ding : Of course ! I started to play this game since I was in primary 6 … Hey ! stop dragging my attention while I’m in the game ! Fine, let’s start a new game between you and I?

Hong : Well, I’m having school exam for tomorrow; and can’t spend my time for entertainment now.

Ding : Nah…Cut it off, Hong ! Just head into the game and ignore everything ! *muttering*

Hong : Alright ! what’s your ign (Ingame name) ?

Ding : Ok Cool, here’s my ign (Ingame name) “ Fat Ding”

*Gaming in progress*

*3 hours later*

Justin : Hong, Ding ! you guys are having school exam tomorrow and both of you are playing game now ?!

Hong & Ding : Be quiet ! stop disturbing the joy ! we will catch up the work for tomorrow’s exam ! * continue gaming *

Justin : If both of you keep continuing to play game until lifeless, you’ll be experiencing blind in a young age !

Hong & Ding : Stop telling lies, brother !

*On the next day after school*

Ding : How are we going to explain to brother with bad results ?!

Hong : Its all your fault !

*On the way home*

Justin : So, how’s the results ?

Hong & Ding : …………………..Sorry brother, we’ve ruined our results and we promise not to get addicted to games anymore.

Justin : That’s what I expected to hear from you guys, its fine; just make sure you spend your time wisely next time.




No comments:

Post a Comment